Nyt on lähes hengissä selvitty tuosta reissusta!

Ensiksi kerron että Rollen silmä on parempi! Rakas mieheni on erittäin hyvin selvinnyt koiranhoito nakista johon kuului tippojen tiputtelu. Ja näytti mulle innoissaan eilen miten hyvin se sujuu heiltä ;) Ja Rolle tosiaan meni kyljelleen pötkötteleen innoissaan ja antoi laittaa tipan josta sai lihapullan palkaksi!

PE 4.11. Lähdimme Paten kanssa kohti Lahdesjärven abc:ta jonne mies heitti meidät. King tours bussi tuli hakemaan meidät klo 9.45. Pate sai oman pikku häkkinsä aivan minun ja Taina istumapaikkojen vierestä ylhäältä. Konsta sen sijaan sai aika takaa ja pienemmän häkin, mistä Taina oli maksanut. Alkumatkasta Pate oli levoton ja läähätti ja olin aivan varma että sillä on caccahätä. Hyvinkäällä olikin tauko ja Pate pääsi tarpeilleen. Rauhoittui tämän jälkeen. Laivamatkan koirat oli bussissa ja me Tainan kanssa mentii shoppaileen ja syömään. Ruoka oli hirveetä ja tähä mennessä hirveintä! Hamppariateria kylmää, pihvi puolikas ja majoneesit heitetty toiselle puolelle :D Ranskikset kylmiä ja näivettyneitä. Limpsa oli hyvää ja asiakaspalvelu persuuksista. Ja hintaa tälle tuli 10e ;) Hyvin alkoi.. Laivan päästyä Tallinnaan koirat oli aika stressaantuneita ja Pate olikin repinyt häkin ulkopuolelta naapurin kintaan :D ja peittoa ja takkia (nolooo)... Pysähdyttiin koiria ulkoiluttamaan jonkun kauppakeskuksen parkkikselle. Käytiin Tainan kanssa reilun puolen tunnin lenkillä, että pojat saisi vähä liikuttua. Matka sitten jatkui kohti Tarttoa. Nukuttiinkin välillä. Silloin tällöin Pate uikutti, mutta rauhoittui nopeasti ja sai kuivattua kanafileetä pureskeltavaksi. Hotellille saavuttiin illalla n klo 20. Paikka oli ihan kammottava. Respassa nolattiin ittemme, mutta ei siitä enempää ;) Hotelli sijaitsi n 5km päässä lähimmästä ihmisasutuksesta :D Ja katuvaloja siellä ei ollut. Säkki pimeessä oltiin ja siinä pimeydessä hotellista tuli mieleen joku jenkkiläinen kauhuelokuva jostain sisäsiittosesta majatalon pitäjästä ;)  Tavarat saatiin vaivalla huoneeseen. Huone oli niin kamala, varmasti jonku neuvostoajan huone. Ainoa hyvä puoli siinä oli iso koko ja sängyt 120cm leveitä. Huoneen lattia oli täynnä paskaläiskiä. Seinissä reikiä. Vessanpönttö ruskeetä mäiskettä täynnä. Vessapaperiteline lähti irti kun siihen koski ja huuhtelunappi ja sormiin kun sitä painoi :D Kylppärin lattia oli sen näköinen, että saa nähdä millanen herkkutatti kasvaa jaloissa!! Verhotanko tippui kun laitettiin ne kauniit verhot kiinni! Tainan yövalo tippui ja se pätki/ei menny päälle. Tää lista olis loputon, mutta siinä nyt esimakua ;) Ainii parasta se ihana leveä sänky( <3 <3<3<3) oli ilman petaria ja hyvä ettei jouset näkyny lakanan läpi!! Tuntui todella rentouttavalta pitkän matkan jälkeen lysähtää siihen niin, että selässä tuntui jouset vielä seuraavana päivänäkin. Ahh!! Noh laukut purettu, koirat lenkitetty kuunvalossa sekä ruokittu kullannuput. Päätimme lähteä hotellin omaan luksusravintolaan!! Edessäoleville myytiin eioota.. Hienoista listoista jäljellä oli vain hattukanaa ja jonku nuoren eläimen pihviä (eivät osanneet kertoa minkä eläimen).. No otin sit sen viimeisen yllätys pihvin. Odotin sitä yli tunnin. Muut oli jo syöny meikäläinen odotti. Kun se vihdoin tuli ja mä olin syöny korillisen kuivaa leipää nälkääni sain pettyä niin ettei mitää rajaa.. Pihvi niin kovaa ettei haarukkakaan meinannu mennä läpi, Veitsi ei uponnut ja hampaat meinas lähteä. Elämäni sitkosin pihvi. jäi syömättä!!! Söin siis pari pikku pottua ja ne leivät.. Otti päähän. Ja arvata saattaa jätinkö tippiä???!! Mahtavaa vatsakurni ja sänky paska..

LA 5.11. Aamulla aikaisin herätys. Särkylääkkeet naamariin ja aamupalalle. Aamupala oli ihan syötävää. Koirat bussii ja lähtö näyttelypaikalle. Konsta kelpiellä oli ekana kehä ja Kontsa nappasi ekan sertinsä ollen vsp. Toinen uros ei saapunut paikalle tänään. Konsta käyttäytyi todella hyvin ja ansaitsi niin sertinsä ja cacibinsa! :) Meidän kehää sitten odoteltiin pari tuntia. Tuomarina oli Sonia Pagati Italiasta. Ilmeisesti tuomaria ei rotu kiinnostanut, koska olin kattonut että se arvosteli tarkasti edellisiä rotuja, mutta Paten kanssa kehään mennessä arvostelu pöydällä kesti just ehkä sen 10sek jossa katto purennan ja pallit. Pate käyttäytyi hyvin muuten, mutta merkkasi kehään!! prkl. Sai erin ja oli toinen. Valioluokan uros voitti meidät. Arvostelu oli hyvin lyhyt eikä edes selvää saanu kaikista sanoista. Ei jääny hyvä maku tuomarista.

Shoppailin koirille pantoja tuliaisiksi. Lähdimme suht ajoissa pois ja bussi vei meidät shoppaileen kauppakeskukseen. Aikaa ei ollut kuin 40minuuttia, mutta saatiin vähän välipalaa ja tulkkareita ostettua :) Illalla menimme taksilla Tarton keskustaan syömään ihanaan ravintolaan Ruutikellariin. Voin suositella. Edullinen ja tunnelmallinen paikka. Söin villisikaa ja Taina majavaa :) Menimme aikasin nukkumaan. Ainii kävin suihkussa siinä läävässä. yök yök..

SU 6.11. Taas aikanen herätys ja kamojen pakkaaminen. Koirat lenkille ja bussiin sekä aamupalalle. Kontan kehä oli puolen päivän aikaan ja taas konsta oli vsp. Tänään oli toinen uros saapunut paikalle ja Konna sen sit päihitti. Mahtavaa!! :) Paten kehää odoteltiin sitten vielä hetki. Tuomarina oli Liselotte Johansson Ruotsista. Tuomari teki tarkkaa työtä edellisten rotujen kanssa ja kehä oli hieman jäljessä. Pate käyttäytyi tänään vieläkin paremmin. Antoi tuomarille pusun heti, kun tuomari tuli tervehtimään. Ilmeisesti se teki vaikutuksen, koska tuomari selvästi vähän jopa lässytti Patelle tässä ;) Pöydällä Pate käyttäytyi hyvin. Tällä kertaa tuomari jopa kysyi koiran iän. Näin tarkasti ei ole vielä kukaan tuomari meillä tutkinut koiraa. Se mittaili ja syynäs joka paikan. Jopa karvaa se veti vasta karvaan ja moneen kertaan katsoi ilmettä :) Ja joka kerta, kun alkoi pitään jotain ääntä jolla sai Paten kontaktin alkoi Pate heiluttaan häntäänsä. Liikkeitä otettiin pari kertaa kehä ympäri ja edestakaisin. Arvostelu kesti aika kauan ja hyvin Pate jaksoi. Pari kertaa jouduin korjaamaan, kun meinas jätkä istahtaa. Pate sai taas erin ja niin sai valiokoirakin. Tällä kertaa Pate oli parempi ja valittiin ROPiksi :) Arvostelu oli pitkä ja selkeä. Pelkkää hyvää löysi patesta! Pate sai siis nyt Eestin sertin ja cacibin. Ei siis täysin tyhjin käsin lähdetty kotiin.

Pitihän meidän sitten Tainan kanssa käydä pokaalit ostaan meidän hienoille pojille!! :) Ei jääty ryhmäkehiin, koska bussi lähti vartin yli viisi kohti Tallinnaa. Ja olimme TODELLA väsyneitä. En olis enää Patea halunnut laittaa kehään, kun oli niin poikki.

Nämä kuvat otettu lähikentältä näyttelyn jälkeen.. Siellä oli KYLMÄ :D

Laivassa shoppailtii niin, että kädet meinas katketa. Onneks ihanat matkaseuralaiset auttoi kantamuksissa ;) Mummu tuli hakemaan meidät n klo 2 yöllä abc:lta. Menin nukkumaan neljältä, kun oli bb katottu nauhalta :D

Ihanaa olla taas kotona. Tosin sain sellasen matka kuumeen tästä, että toinen reissu tehdään jo ehkä ensivuonna :) Joko king toursilla tai kokeilemme toista matkanjärjestäjää, tietenkin parasta olisi tehdä omatoimimatka jos saadaan joku tietäväinen ihminen mukaan :) Ainoa mikä tökki koko reissussa oli ahtaus bussissa joka tietenkin kuuluuu asiaan sekä niin saastainen hotelli ja sen sijainti etten sinne halua enää mennä.