...tais mua pistää, kun menin eilen ilmoittaan Rollen lauantain toko kisaan :D Tuomarina on Riitta Räsänen.

Käytiin eilen ottamassa jäljet aamupäivällä Makille ja Rollelle. Rollelle tein U-mallisen jäljen. Alku oli ihan järkyttävää menoa, mutta kun se tajus mitä tässä tehtiinkään niin alkoi rauhoittumaan ja syömään. Nenä tuhisi iha hirveesti :D Mulla oli pari ihan lyhyttä namitonta kohtaa ja niissä vauhti kasvoi ja meinas mennä häsellykseksi. Kulmat olivat ok, kun niissä oli nameja ;) Jäljelle olin 2 esinettä tipauttanut ja ne nousi hienosti! Rolle nautti hirveästi tästä hommasta, täytyy yrittää jaksaa sillekin tehdä näitä. Mutta alkuun täytyy tehdä näköjään pelkkää namijälkeä. Jälkikuvat kuvasi Taina Fagerdahl, kiitos!

Makille tein kiemuraisen jäljen. Siinä oli 6 kulmaa. Tyhjää oli ekat 100askelta. Esineitä oli 3. Alku alkoi ensin todella lupaavasti, mutta sitten puolen välin ekan namittoman suoran se alkoi hapuilemaan ja sitten paineistui ja veti maahan... No itse pysyin ihan rauhallisesti ja sanoin etsi jälki.. Sitten se rentoutui taas ja alkoi työskentelemään normaalisti. Kulmat olivat tänään hyviä. Esine ilmaisut täysin suoria ja nopeita. Muuten siis erittäin hyvä jälki. Tehtiin nurmella jäljet.

Illalla mentiin eteläpuistoon reenaan Kaisan kanssa. Otettiin paikallamakuu Rollelle ja Pradalle. Olin itse piilossa ja kentällä oli myös agilitaajia.. Eli hyvin häiriötäkin ;) Pysyivät molemmat erinomaisesti. Estehyppy oli hyvin muistissa. Seuruista tein lyhyitä ja palkkasin nopeeta pallolla. Luoksetuloja tein ja nyt tulin siihen tulokseen, että kokeilen kokeessa pelkkää käsimerkkiä pysäyttämiseen.. Kokeilin nyt sitä ja pysähty kuin seinään, tein loppuun muutaman kerran niin, että pallo lentää ihan oikeesti jotta sille jää se mielikuva et lentä oikeasti. Suullisella käskyllä jää kuitenkin hiipimään puolikenttää joten menee joka tapauksessa läpijuoksuksi, et ei harmita jos ei kokeessa kuuntele pelkkää käsimerkkiä! :)

Ollaan käyty lähes päivittäin näillä helteillä uimassa. Eipä oikein muuta ole jaksanut. Lenkit ovat hyvin minimaalisia. Uimakuva kuvannut Minna Haapanen, iso kiitos!

Hakua treenataan Makin kanssa kerta viikkoon. On ymmärtänyt jo idean ja se rakastaa etsiä ukkoja metsästä. Haukkuilmaisu on muuttunut ihan erilaiseksi. Siitä tulee hyvä haukkuva koira. Viime perjantaina haki metsästä 4 ukkoa tuulen avulla. Käveltiin mettässä ja heti kun se sai vainun piilossa olevasta ukosta päästin hakeen, viimeinen sitten oli puolipako ja Makki oli ihan innoissaan :) Nyt on sitten pk liivitkin korjattu, kiitos Taina F ;)

Agilityyn ei päästy viime viikolla, koska olin töissä. Tänään ois tarkoituksena mennä pomppimaan. Tiistaina olin parin kaverin kanssa ottamassa muutamaa estettä. Kepit menee täydellisesti, kun itse olen keppejen oikealla puolella, vasemmalla puolella ohjatessani Makki ei osaa aloittaa eikä lopettaa.. Se ei vain ymmärrä.. Nyt ostin Nokian lahja &kennelistä irtokepit ja alan niitä pihassa treenailemaan. Täytyy saada myös se toinen puoli kuntoon. Olen ajatellut syksylle paria kisaa ;)

Puruissa ollaan myös käyty ja varmemmaksi koira menee koko ajan.. Kuumuuden takia reenit olen pitänyt lyhyinä. Makilla on nyt kausi missä en anna pienintäkään pakotetta, korkeintaan olen hymähtänyt jos se hölmöilee ja koira tosiaan paranee koko ajan. :)