Jep,jep.
Sunnuntaina oli kisat ja mitä mahtavin sää.. :D Vettä sato niin perkuleesti koko päivän..
Unskilla siis kisat Niihamassa. Untolla varvas vaivas ja emme osallistuneet kuin ekaan rataan. Tai varvas ei haitannu koiraa, vaan oli vähän häijyn näköinen..

ja se kisa.. Meni minusta todella hyvin. Sanotaanko, että ehdottomasti yksi parhaimmista meidän kisoista kolmosissa. Koko rata oli täynnä sellasia kompastuskiviä joihin olin varautunut, että hylly tai virheitä satelee..
Ekalla suoralla oli kolme aitaa ja se kolmas piti kiertää.. Tää meni odotuksia paaaljon paremmin ja nopeemmin.. Mun on pitäny alkaa miettimään millä keinoilla saan koiraan vähän enenpi vauhtia ja olen huomannut, että jos lähden samaan aikaa koiran kans lähdöissä niin koira on jotenkin tulisempi. Samaten pitää miettiä kaikki kierrot ja välistä vedot niin, että minä EN pysähdy. Se vaikuttaa eniten meidän aikaan. Unski alkaa jotenkin kai sit ennakoimaan, kun alkaa hidastelemaan jos mä pysähdyn. No siis piti miettiä tällä radalla just tota välistä vetoa, koska koira lähetettiin pussiin ja minä pääsin oikasemaan seuraaville esteille jossa oli tämä kahden aidan välistä veto.. Pysyin itse pienessä liikkeessä koko ajan ja koira meni minusta tosi nopeeta tän kohdan!! :D Sitten yksi erittäin vaikea kohta josta selvittiin upeasti oli sellanen suora jossa puomilta koira hyppäs renkaan ja renkaan edessä sojotti suoraan putki jonne siis ei saanut mennä. Otin koiran haltuun ja lähetin sen sille kauemmalle putken päälle. Täydellistä! Hieno koira! Tämä kaikki siis tapahtui tavallista nopeammin. Putkelta sitten hypyn jälkeen kovassa vauhdissa piti kepeille mennä.. No en sitten ohjannu niille ollenkaa ja koira ohi. Tyhmä minä! Kiellon jälkeen jatkettiin ja seuraavien esteiden jälkeen olin niin myöhässä ja koira väärällä esteellä.. Ei voi mitää.. Mä oon hidas.. Tämä siis oli melkolailla loppu suoraa.. Unskiin olin tyytyväinen, se oli nopea ja kuulolla. Itseeni toki en ollut tyytyväinen :D

Lopuksi kävimme lenkillä Tainan ja Kössin kanssa. Otin Rollenkin matkaan. Rolle sai kurapuku päällä juosta pallon perässä.. Kuului vaan hirvee molskahdus, kun koira juoksi pallon perässä pellolla ;D Ja kuranen se tosiaan oli. Tulipahan todistettua myös jotain kummalista Unskinkin käytöksessä :) Unski otti Rollelta sellasen kuppasen kuola tennarin (missä varmaan seittemän sairautta) :) ja lähti juokseen sen kanssa. Se sekos ja sanoin sille ettei perulainen kanna likasta palloa.. Ei se kuunnellut mua! :) Se meni ihan pokalla keskelle syvää kuralammikkoa ja kaivoi kuoppaa ja lätisytti vettä! Ei noinkaan tee hiano omanarvonsa tunteva perulainen!! :) Unski taantuu jotenkin nuorison seurassa. Pientä tottistelua otin Rollen kanssa ennen kuin palattiin maneesille takas. Heppakin nähtiin ja siitä ei Rolle välittänyt yhtään, Unski vilkas ja tuhahti ja antoi pollen olla.

Maneesille mentiin katselemaan palkintojen jakoa ja samalla halusin katsoa miten Rolle tänään suhtautuu koviin ääniin ja kuulutuksiin. Kisoissa oli tavallista kovemmalla äänet. Olin kyllä niin ihmeissäni siitä, että koira ei reagoinut niihin mitenkään. Se keskittyi vain ja ainoastaan piehtaroimaan hepan paskikasoissa!! Oli tosi kiva, kun 40kiloa heittäytyi täysin veltoks ja yrität sitä siitä nostaa.. No enhän mä kerennyt ja koira oli ihan mustanaan sitä ihteään :D Onneksi oli vielä se kurahaalari päällä.. Otin lopuksi haalarin pois ja siitä jäi hianot rusketusraidat. Rolle sai uuden nimen. "Hei! Olen mustavalkoinenpaimenkoira ja nimeni on Paski!" :D Kotiin päästyämme pesuttuvan kautta.

Sanotaanko näin, että meillä oli varmasti Tampereen paskasimmat koirat, mutta niillä oli varmasti myös kaikista hauskinta!! :D