Tänään kävi todella ikävästi. Olimme lenkillä ja otimme aluksi tottista. Sen jälkeen lähdimme metsään.

Aloin metsässä katsomaan, että lumi on veren peitossa. Heti, kun huomasin sen tulevan Rollen takajalasta nappasin siron pienen koirani kainaloon ja lähdin niin lujaa juokseen kun vain jaloistani pääsin. Verta tosiaan pulppusi jalasta. Kun olin mettästä kolmanteen kerrokseen juossut, menin kotona suoraan kylppäriin kurvaten keittiön kautta (rappukäytävä ja keittiön kaapistot veressä). Yritin kylmällä vedellä hyuuhdella jalkaa, mutta verta tuli koko ajan niin pirusti. Ei muuta kuin soittoa eläinlääkäriin. Eläinlääkäri käski tulemaan nopeeta vastaanotolle, koska epäili valtimon auenneen!! Laitoin pienen pussin jalkaan ja taas koira syliin ja juoksu jalkaa autoon. Onneksi Rolle oli tosi rauhallinen ja antoi mun riepotella itteään.

Lääkäriin päästyämme koira vaa´alle. Painoa näytti olevan 37kg. Jep, jep. Kevyt mies! Ja sitten koira vietiin leikkaussalin lattialle. Rolle laitettiin tiputukseen ja jalkaan puristusside. Verenvuoto väheni heti! Sitten odotettiin hetki. Rolle makasi mun päällä ja mä rapsuttelin toista. En voi uskoa miten reipas koira se on! Rolle meidän pieni arkajalka antoi tätien hiplata ja kosketella koko ajan. Rolle nukutettiin ja nostettiin pöydälle. (koipi alkoi heti vuotamaan). Lääkäri etsi pidemmän ajan haavaa jalasta. Asiaa vaikeutti se, että verta tuli koko ajan lisää. Haava oli sentin halkasijaltaan ja syvyydeltään. Valtimoon oli myöskin aukaissu. Haavasta oli leikkautunut siisti pala irti. 6tikkiä tuli. Kolme sulavaa ja kolme ei sulavaa. Jalka pakettiin ja koiralle herätys. Ajoin auton ovien eteen. Rolle ei olis millään herännyt. Ensimmäinen kerta, kun Rollea piti tosissaan houkutella remmikädessä pissalle :)

Vihdoinkin päästiin kotiin. Sain isäpuolen meille lapsenlikaksi, koska minun oli mentävä töihin iltavuoroon. Rolle nukkui omassa häkissä koko päivän iltaan asti. Minä sain töistä haavasidoksia ja muita haavan hoitotuotteita. Kotiin tullessani, Rolle tuli minua hyvin hiljaa (takapää melkein maassa) ja häntä heiluen ovelle vastaan. Minun kulta!! <3 <3

Pisulla käytiin. Kannoin Rollen ulos ja annoin mennä vapaasti pisulle.

Kymmenen päivän päätä poistan tikit! Rolle on onneksi helppo koira pillereiden kannalta. Sille ei tarvitse kuin näyttää ja sit se on jo paremmissa suissa. Antibiootti menee 2x2 päivässä ja kipulääkkeet 1x2.